foto1

bip

ePUAP logo ESP

mein

Mobilne Planetarium ,,Orbitek” w naszej szkole

12 stycznia 2023 roku uczniowie klas 0 - VIII uczestniczyli w warsztatach edukacyjnych o tematyce astronomicznej w Mobilnym Planetarium Orbitek.

Zajęcia odbywały się we wnętrzu nadmuchanej kopuły, w której odbyły się „Kosmiczne seanse” dostosowane tematycznie do wieku grupy. Uczniowie odbyli niezapomnianą podróż w najdalsze zakątki kosmosu, dzięki czemu w fascynujący sposób odkrywali zjawiska astronomiczne. Najmłodsi mogli z bliska przyjrzeć się planetom Układu Słonecznego oraz samemu Słońcu, co wywołało sporo ekscytacji. Wybrali się również rakietą w rejs kosmiczny na Księżyc oraz podziwiali konstelacje gwiazd. Starsi uczniowie dowiedzieli się o: miejscu Ziemi w Układzie Słonecznym, ruchu obiegowym i obrotowym Ziemi oraz ich następstwach. Pogłębili wiedzę o planetach, orbitach, księżycach oraz gwiazdozbiorach. Odnaleźli na rozgwieżdżonym niebie Wielką i Małą Niedźwiedzicę oraz Gwiazdę Polarną.

Warsztaty były wspaniałą okazją nie tylko do nauki, ale i doskonałą zabawą pozwalającą odkryć tajemnice kosmosu. Polecamy każdemu taką kosmiczną przygodę!

m DSC 0324 (Copy)

Osoby odpowiedzialna za treść: Anna Stankiewicz, Monika Perzowicz

Copyright © 2023 Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku Rights Reserved.